UYANMA PROJESİ

Farkında olmadan bizler kime, kimlere, hangi sisteme hizmet ediyoruz? kimin tarafıyız? Bu dünyada olmuş, olan ve olacak savaşlar sadece hak ve batıl savaşıdır.
Bu siteyi hazırlamama sebep, h.z İbrahimin ateşini söndürmeye giden karınca misali tarafımızı belli etmektir.

Ü,Keskin

25 Ocak 2011 Salı

Ben10 Hastalığı ve Çocuklara yapılan Zihin kontrolü

benten hastalığıÇocukluğunda Red Kit,Süperman,He-Man ve Örümcek Adam Çizgi filmleriyle büyüyen biri olarak yazıyorum bu yazıyı.Belkide bu yazıyı okuyan pekçok kişide yine bu ÇizgiFilmlerle büyüdü.İlk olarak şunu söyleyelim baştan ki; Bunlarda herşeye karşı kardeşim,çizgi filmde mi izlemesin çocuklar! gibi serzenişler gelmesin.
Ben10 veya bizdeki tabiriyle Ben-Ten Amerikan yapımı Alex Winter imzalı biz Film-Çizgi Film.Cartoon Network kanalıyla gündeme gelen ve her nasılsa tüm çocuklarda aynı etkiyi gösteren,müthiş bir bağımlılığa sebebiyet veren Çizgi Film 25. Kare ve Bilinçaltı Telkinlerinin yoğun olarak kullanıldığı konusunu gündeme getiriyor.

Gerek İnternet ortamında,gerek Sosyal Hayatta görüştüğüm kişilerce dile getirilen keza bizzat kendi çocuğumda da şahit olduğum bu durum bence Psikolojik bir Rahatsızlığa doğru gitmekte.Çünkü çocuk kendi benliğini unutmakta ve tamamen herşeyiyle Ben10 gibi olmaya özenmekte,yattığı çarşaftan,su içtiği bardağa kadar herşeyinin Ben10′lu olmasını istemekte.
Batı’nın taktiği budur.İlk başta Evlerimize Televizyonu soktular,şimdi çocuklarımızı ve cebimizdeki parayı oturdukları yerden elimizden rahatça alıyorlar.Daha önce Dünya Savaşı Televizyonla kazanılır yazımızda belirttiğimiz hususlara güzel bir örnek aslında bu durum.Bir düşünün Ülkemizin durumu ortada.Büyük ve önemli bir kesim orta düzey bir maaş ile geçimini sağlama derdinde.Bizim Ailevi durumlarımızı çok güzel analiz eden Batı ,zaafiyetlerimizi de çok güzel tespit ediyor.Biliyorlar ki ; bizlerçocuklarımızı kendi canımızdan üstün tutarız,biliyorlar ki biz çocuklarımızın teline zarar gelsin istemeyiz,her zaman yanıbaşımızda olsun,gerekirse kendimiz yemeyelim onlara yedirelim,her istediklerini alabilelim diye mücade ederiz.Tüm çabamız onları mutlu edebilmektir.İşte buda onların paraya olan hırslarıyla birleşince ortaya böyle bir manzara çıkıyor.
Evladını kıramayan Anne ve Babalar,varsın ağlamasında istediği olsun mantığıyla olaya yaklaşınca bu bağımlılık tamda Kapitalist sistemin işine geliyor.Sözün özü Çocuklarımızı o küçük kutu ile elimizden kolayca alıyorlar ve onları bir kukla gibi oynatıyorlar biz ise sadece seyrediyoruz.
İsterseniz gelin birde işin farklı bir boyutuna değinelim.Son Dönemlerde ekranlardan düşmeyen çizgi filmlerin yada çocuklara yönelik filmlerin geneline bir bakın.Hepsinde neredeyse konular aynı sadece karakterler farklı.Ve hepsinin Ana Teması “Büyü” veya “Doğa üstü Güçler” (Harry Potter , Bakugan,Ben10,Spider-Man, Bat-Man,Süperman,Fantastik Dörtlü, vb.)
Çocuklarımızı gerçekte olmayan ,olması mümkün olmayan hayaller peşinde koşturmaya daha o ufacık yaşlarında başlatıyorlar.Güya kötülere karşı verilen bir savaş var ortada.Aslında hiçbir zaman orada gördüğü şeyleri yapamayacağının bilincine varan bir çocuktaki Hayal kırıklığını ise tahmin bile edemezsiniz.Tüm bu yazdıklarımı saçmalık yada abartı görüyorsanız çocuğunuzla birlikte birPsikoloğa gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Orada alacağınız cevaplarda bundan farklı olmayacak.
Gelelim neler yapabiliriz konusuna
Kişisel olarak bu konuda bir uzman olmadığımı belirtmek istiyorum fakat benim ilk önerim Televizyon Ekranındaki bu tarz yayın yapan kanalları silerek ilk adımı atmanız.Alternatif Çizgi Film kanalları mevcut.Onları izlediğinde bişey olmaz demiyorum ama ilk adım olarak asıl tehlike olan Cartoon Network kanalizasyonunu evinizden defetmekle başlamanız çok önemli.Sonraki adım gün içinde sadece belirli saatlere indirgemek ve en sonunda yavaş yavaş bu alışkanlığı ortadan kaldırmak.Bunlar kesin çözümler değil yalnız ben kendi adıma bu yöntemle epey mesafe katettim bunu söyleyebilirim.
Ve en önemli husus çocuklar ilgi ister.Sadece oradan kanalı silip yine kendi haline bıraktığınızda inanın mutlaka bakacak ve oyalanacak bişeyler buluyor çocuklar.O halde gerek Anne gerek Baba bir kitap alıp çocuğuyla okumalı,bir boyama alıp çocuğuyla boyamalı,kısacası ona vakit ayırmalı.Tüm bu sorunların sebebide aslında bizim onlara karşı ilgisizliğimiz.Bu konuda çözüm önerisi olan varsa Yorumlarında dile getirebilir.
Unutmayın onlar bizim çocuklarımız ve onları Kapitalist sistemin elinde oyuncak etmeyeceğiz,onların bir kuklası haline getirmeyeceğiz ve çocuklarımızla olan imtihanımızı bizler kazanacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorum için teşekkürler. Ü.Keskin